עיר ללא אלימות

שם המחלקה:

מחלקת רווחה -עיר ללא אלימות מנוהל ע"י יאיר אלמקייס.

שמות תת מחלקות:

מדריכת מוגנות- הילה (מעיין) גדליה אפרגן

רכזת סיירת הורים-  אתי וילנעמת

עו"ס משטרה –  אביטל צור

פקח עירוני – ניסים אפרגן

שעות קבלה: 08:00-15:00, 16:00-19:00

טלפון: 04-6489471

אימייל: yair@bet-shean.org.il

 

תיאור קצר של בעלי התפקידים:

סיירת הורים-סיירת ההורים מורכבת לרוב מהורים וסטודנטים תושבי העיר המתנדבים לסייר באזורי הבילוי של בני הנוער, במטרה לתרום בנוכחותם לצמצום ההתנהגויות סיכוניות, לשמש אוזן קשבת לבני הנוער ולתת מענה לצרכים העולים מהשטח.
מדריכת מוגנות-מסייעת בשמירה על הסדר והמוגנות בבית הספר ויכולה למנוע מקרי אלימות. מדריך המוגנות משולב בביה"ס ומהווה חלק אינטגראלי מצוות ביה"ס, עוסק במניעת שוטטות, נשירה סמויה, אלימות, סמים ועבריינות, תוך שיתוף פעולה עם גורמים שונים בביה"ס ובקהילה. הוא מאפשר חזרה של התלמיד למעגל ההצלחה באמצעות יצירת קשר בלתי פורמאלי עם התלמידים. מרכיב חשוב בעבודתו של מדריך המוגנות היא עבודת הגישור.

עו"ס משטרה-עו"ס משטרה הינה תוכנית משותפת עם משטרת ישראל, המדור לנפגעי עבירה, הפועלת במסגרת המרכזים למניעה וטיפול באלימות במשפחה. מטרת התכנית הינה התערבות בשעת משבר עם המתלונן/ת והתוקף על רקע המצב המשברי של הגשת התלונה על אלימות במשפחה או בסמוך לה (בעיקר בין בני זוג). העו"סים הינם חלק מהצוות המקצועי במרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה.

פקח עירוני

  • בקרת ואכיפת חוקי העזר העירוניים בתחומי הסדר הציבורי, החניה ואיכות הסביבה.
  •   שמירה על הסדר הציבורי
  • פעילות שוטפת עם משטרת ישראל במסגרת שיטור משולב .
  • הגשת דו"חות ומתן עדויות בבימ"ש במקרה הצורך.

תחומי הפעילות של המחלקה:

תכנית עיר ללא אלימות היא מודל עבודה להתמודדות עם כל סוגי האלימות ביישוב ברמה עירונית-מערכתית. התכנית הלאומית 'עיר ללא אלימות' נבחרה לשמש כתכנית הדגל של ממשלת ישראל להתמודדות עם התנהגות אנטי חברתית, אלימות, עבריינות ופשיעה.

האני מאמין שלנו:

"לא מוותרים על אף אחד,ולא מוותרים לאף אחד".

נושאים חשובים שצריך להעלות לידיעת התושבים:

להגביר את המודעות לפרויקט החשוב "עיר ללא אלימות".

פעולות של המחלקה:

  1. הובלת אסטרטגיה יישובית להרחבת מעגל המשתתפים בתכניות הפנאי והחינוך הבלתי-פורמאלי.
  2. איסוף והעברת מידע בדבר מענים, משתתפים והתרחשותם של אירועי אלימות וסיכון במסגרות הפנאי השונות.
  3. תכנון ומעקב אחר פעולות המשותפות לגורמי חינוך/אכיפה/רווחה ולמערך החינוך הבלתי פורמאלי ביישוב.